دانلود پایان نامه نیروی پسا
پایان نامه رشته مکانیک : بررسی کاهش نیروی پسا حول اجسام با تاکید بر سوپر کاویتاسیون
پایان نامه رشته مهندسی مواد با عنوان : بررسی کاهش نیروی پسا حول اجسام با تاکید بر سوپر کاویتاسیون در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید
سمینار ارشد رشته مکانیک : بررسی نیروی پسا در جریان اطراف اجسام
دانلود پایان نامه ارشد رشته مکانیک : استفاده ازموادنانودرکاهش نیروی پسای زیردریایی
پایان نامه رشته مکانیک با عنوان : استفاده از مواد نانو در کاهش نیروی پسای زیردریایی در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید
دانلودپایان نامه ارشدرشته مکانیک:لایه مرزی و نیروی پسا و برآدر جریان سیال اطراف جسم
پایان نامه رشته مکانیک با عنوان : لایه مرزی و نیروی پسا و برآ در جریان سیال اطراف جسم در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید
پایان نامه رشته مکانیک : اثرات کاویتاسیون در ضریب نیروی پسا
پایان نامه رشته مکانیک با عنوان : اثرات کاویتاسیون در ضریب نیروی پسا در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید
دانلود پایان نامه:بررسی مقایسهای پساب تصفیه شده به روش بیولوژیک نسبت به روش نانوفیلتر
پایان نامه عنوان : بررسی مقایسهای پساب تصفیه شده به روش بیولوژیک نسبت به روش نانوفیلتر
پایان نامه:ساخت غشا اولترا فیلتراسیون پلی اکریلونیتریل حاوی نانو ذرات TiO2 به منظور جداسازی پلیاکریلآمید کاتیونی از پساب
کارخانه زغالشویی
هدف از انجام این مطالعه، جداسازی پلیاکریلآمید کاتیونی از پساب کارخانه زغالشویی پروده طبس با استفاده از فرآیند فیلتراسیون غشای پلیمری میباشد. غشا اولیه با استفاده از پلی اکریلونیتریل (PAN) توسط فرآیند وارونگی فاز تهیه گردید و در ادامه با استفاده از عملیات هیدرولیز بهعنوان اصلاح شیمیایی و عملیات حرارتی بهعنوان اصلاح فیزیکی برای حداکثر جداسازی پساب آماده گردیدند. همچنین از نانو ذرات TiO2 به دو روش خودآرایی و مخلوط کردن با محلول پلیمری به منظور افزایش خواص ضد گرفتگی سطح غشا استفاده شده است. به منظور بررسی عملکرد غشا محلول خوراک ppm10 از پلیاکریلآمید کاتیونی مطابق با خوراک کارخانه تهیه و در فشار ۳ بار و دمای ۲۵ درجه سلسیوس میزان احتباس و شار عبوری اندازهگیری گردید. با توجه به آنچه که مطلوب این مطالعه بودهاست، در کنار احتباس ۹۸% از پلیاکریل آمید دستیابی به شارهای متفاوتی با توجه به نوع غشا به کار رفته امکان پذیر بودهاست. میزان شار در غشاهای فاقد نانوذرات در حدود L/m2.hr 4/125 بودهاست درحالیکه برای غشا ترکیب شده با نانوذرات TiO2 در روش خودآرایی این مقدار در حدود ۴۵% و برای روش مخلوط کردن در محلول پلیمری ۳۲% بهبود داشته است. آزمایش های گرفتگی غشاهای ساخته شده نشان می دهد غشاهای حاوی نانوذرات TiO2 به نسبت غشاهای معمولی از گرفتگی کمتری برخوردار هستند. آنالیزهای FT-IR گروه های شیمیایی موجود در سطح غشا قبل و بعد از انجام عملیات هیدرولیز را نشان میدهند. تصاویر SEMسطحی تغییر قابل محسوسی در مورفولوژی سطح غشاها بعد از اصلاح در حضور نانوذرات TiO2 نشان نمی دهد در حالیکه آنالیز EDXحضور نانوذرات TiO2 را تایید میکند. آنالیز زاویه تماس نشان می دهد که آبدوستی سطح غشا در حضور نانوذرات TiO2 با روش خودآرایی بیشتر از روش مخلوط کردن افزایش نشان می دهد. کلمات کلیدی: نانوذرات TiO2، ضد گرفتگی کردن، پلی اکریلو نیتریل، پلیاکریلآمید، خودآرایی، مخلوط کردن
دانلود کارشناسی ارشد:تحلیل آیرودینامیکی خودرو سمند
باز کردن پنجره های خودرو سبب افزایش نیروی پسا و به تبع آن افزایش مصرف سوخت می گردد. اگر سرنشین اتومبیل در سرعتهای بزرگراهی برای صرفه جویی در مصرف سوخت، کولر را خاموش کرده و پنجرهها را باز کند مصرف سوخت تغییر قابل ملاحظه ای نخواهد داشت. دانش آیرودینامیک به مطالعه اجسام متحرک در هوا و بررسی نیروهای بازدارنده وارد برآنها می-پردازد. از دیدگاه آیرودینامیک، وسایط نقلیه زمینی اجسامی در معرض جریان سیال می باشند که در فاصله بسیار نزدیکی نسبت به سطح زمین قرارگرفته اند. شکل هندسی، چرخش جریان در داخل و زیر وسیله نقلیه و اختلاط آن با جریان آزاد، همچنین حرکت چرخشی چرخها باعث پیچیدگی مدلسازی جریان حول و داخل وسایط نقلیه زمینی می گردد. جریان سیال بر روی اتومبیل و داخل آن کاملاً سه بعدی بوده و لایه مرزی نیز متلاطم است. باز کردن پنجره ها باعث افزایش نیروی پسا می-شود. در تحقیق حاضر حل عددی جریان به کمک یک کد تجاری برروی بدنه خودرو سمند و داخل آن در چهار حالت پنجره بسته، ۲پنجره جلو باز، ۲پنجره عقب باز و ۴پنجره باز آورده شده است. در اینجا نرم افزار GAMBIT به عنوان پیش پردازنده برای تولید شبکه و نرم افزارFLUENT جهت حل جریان مورد استفاده قرارگرفته است. معادلات حاکم شامل معادلات پیوستگی و ممنتوم هستند که برای حل آنها از روش متوسط گیری رینولدز و برای مدل کردن جمله تنش رینولدز از مدل و برای شبیهسازی ناحیه کنار دیوار از توابع دیوار استفاده می شود. معادلات دیفرانسیل حاصل با روش حجم محدود به یک دستگاه معادلات جبری تبدیل گشته و با استفاده از الگوریتم SIMPLE حل شده اند. نتایج بدست آمده نشان می دهند که در سرعت یکسان، پسا در حالت ۴پنجره باز دارای بیشترین مقدار بوده و در حالت ۲پنجره باز مقدار بیشتری نسبت به حالت پنجره بسته دارد. پس از حل عددی کانتورهای توزیع سرعت و فشار نمایش داده شده و میزان ضریب پسا در حالتهای پنجره باز و بسته محاسبه شده اند.
پایان نامه های دانلودی رشته مکانیک
دانلود رایگان متن کامل پایان نامه ارشد : بررسی اثر حضور الگوهایی از معایب ساخت در طراحی مخازن کامپوزیتی پایان نامه رشته مکانیک : پیش بینی شکست و خستگی چرخ دنده ها پایان نامه رشته مکانیک : کاربردها و روش های تولید مواد پایان نامه ارشد رشته مکانیک :نحوه ساخت مواد FGM و نمونه های […]
پایان نامه : تحلیل عددی پایداری دینامیکی یک کپسول فضایی بازگشتی در حرکت پیچشی
پایان نامه رشته :مهندسی هوافضا گرایش : مهندسی فضایی عنوان : تحلیل عددی پایداری دینامیکی یک کپسول فضایی بازگشتی در حرکت پیچشی
پایان نامه ارشد: تحلیل عددی و آزمایشگاهی آیرودینامیک یک توربین بادی محور قائم ساونیوس
پایان نامه رشته :مهندسی مکانیک گرایش :تبدیل انرژی عنوان : تحلیل عددی و آزمایشگاهی آیرودینامیک یک توربین بادی محور قائم ساونیوس
پایان نامه: تحلیل اثرات جریان سیال و نیروهای وارده بر پیگ ها
پایان نامه رشته :مکانیک گرایش :تبدیل انرژی عنوان : تحلیل اثرات جریان سیال و نیروهای وارده بر پیگ ها
پایان نامه : مدلسازی و تحلیل سازهای بال هواپیمای تجاری Structural Modeling and Analysis of Commercial Aircraft wing
پایان نامه رشته مهندسی مکانیک گرایش :طراحی کاربردی عنوان : مدلسازی و تحلیل سازهای بال هواپیمای تجاری Structural Modeling and Analysis of Commercial Aircraft wing
پایان نامه : طراحی و پیادهسازی شبیهساز مجازی سامانه کنترل وضعیت و موقعیت ماهواره
پایان نامه رشته مهندسی مکانیک گرایش :دینامیک و کنترل عنوان : طراحی و پیادهسازی شبیهساز مجازی سامانه کنترل وضعیت و موقعیت ماهواره